Thursday, February 10, 2011

Pi obersi lagi

Sekarang aku dah dekat sebulan masuk sem baru. Kalau nak diikutkan, ni sem last aku sebelum grad, bermakna sem ni mmg aku kena all out buat research. Tapi la ni, research aku tertangguh je lagi, dari satu hal, ke satu hal.. Maka, sangat banyak ler masa aku terbuang disebabkan tak tau nak buat ape. Research aku ni lagi banyak meluangkan masa berurusan dgn orang dari dengan equipment lab..

Keje lab dayah pun banyak tertangguh sebab kerap tak sihat.. Kemungkinan untuk extend tu sangat tinggi sbb expected due pun jatuh pada hujung sem, memang chantek~ Pandai gak aku planning.. Aku ngan Dayah risau sket dgn keje die, sbb byk handle chemical, harap2 semuanye okey je, baby sihat InsyaAllah..

Research aku baru nak start, bos aku kat UIA masa awal bulan satu tu dah suruh aku apply sambung kat obersi. Tergamam aku, tak start ape lagi kot. Lagi aku kelam kabut, bila die suruh aku masuk September intake. Tapi nasib baik ler dapat kawtim ngan bos, mintak postpone masuk winter session 2012. Kalo masuk September ni, Dayah mmg ngam2 baru lepas pantang, baby pun baru 2 bulan lebih, tak dpt ler nak mintak atok setapak jaga baby tu sampai besar sket.

Obersi yang bos aku suruh pegi tu adelah nun Amerika.. bos Dayah tak kisah Dayah nak sambung kat mana, jadi Dayah pun kena la ikut aku skali pi sambung kat Amerika tu.. Bos aku ade la gak bagi list Uni yg aku patut mintak, boleh tahan gak kedudukan Uni tu semua kat dalam ranking donia..

Aku pun riki2 la sket pasal Uni2 ni, dan disebabkan telah diracun oleh akak aku yg dok kat sana, aku ingat nak cube Virginia Tech (4jam dari tmpt tinggal akak aku, dekat konsulat Malaysia), dan Dayah pun ade course yg sesuai gak kat sana. Tapi VT ni Uni yg paling cabuk dlm byk2 yg bos aku sajes, risau lak die tak bagi. Skali aku nyatakan hasrat aku, dia ok plak, rupe2nye boss aku grad dari situ daaa..

Pi obersi ni yg aku risau adalah part makanan.. pi beijing 6 hari pun tekak dan perut sengsara, ni nak pi ujung bumi paling koman 3 tahun.. tgk akak aku yg kempunan kicap, santan dan kari makin buat aku risau.. Aku perlukan inisiatif utk mengatasi masalah ini.. Dayah kena belajar masak makanan western mulai sekarang supaya tekak aku boleh blend..

Syg! abg nak Ciken Cop.. ;p

4 comments:

Anonymous Devil said...

haha. nk western pn mst mau produk ramly je. burger ramly satu! hahaha. bile pegi wei? nnt blk bwk la patung sasha grey kt aku. souvenir skit. hahaha!

Azan said...

haha btol gak tu, nak western pun produk ramlee ngan ayamas je.. lambat lagi pegi, awal tahun 2012..
ape kejadah nak souvenir gitu, aku balik pun entah2 lepas 3 tahun dari tarikh aku pegi, ko dah kawen anak 3 dah kot time tu..

Princess Hidayah said...

erk nak ciken chop ker???? kena cari resepi dulu ler ....hihihii..

Azan said...

yeehaa~.. mashed potato dah tau resipi.. buat satu2 dulu..