Wednesday, February 3, 2010

Kenapa "Jejaka Pukul Tiga"?

Ada rakan-rakan aku tertanya-tanya, kenape aku guna nama "Jejaka pukul tiga". Ceritanye, first time aku tgk wayang ngan gf aku adalah cerita "Tsunami at Haeundae", ada satu watak mamat sengal2, skema, cute, setia dan berani yang diberi gelaran "Jejaka pukul tiga" oleh seorang perempuan yg sudahnye jadi gf die.. Mamat ni memang stail habislah kalau ketepikan rupa die yg nerd tahap tak boleh blah.. Tapi hidupnye berakhir dalam keadaan yang tragis, dan mampu mengalirkan air mata mana2 gadis yang berhati lembut dan mudah cair.

Gf aku pun cakap sangat suka watak laki tu, maka aku dengan tanpa segan silunya, menggelar diri aku "Jejaka pukul tiga" beliau walaupun aku tahu banyak je watak cerita lain yang dia suka, antaranya:

Chiaki Senpai (Nodame Cantabile):
seorang jejaka yang genius dalam memainkan instrumen muzik dan menjadi idola ramai pelajar di tempat dia pelajari muzik. Akhirnya beliau dimiliki oleh seorang gadis yg cumil, tapi sgt gile2.
- aku pun sangat suka watak mamat ni, tapi aku tak reti sangat main instrumen muzik, apatah lagi menjadi idola ramai pelajar lain. Tapi part dimiliki gadis cumil dan gila-gila tu ada sket related dgn kisah hidup aku.. hehe.. gurau je ;p


Adik beradik Winchester (Supernatural):
Dua beradik kacak yang boleh berlawan dengan demons, ghost atau entiti yang lain.
- aku ni seram sket kalau cerita pasal paranormal aktiviti.. tak seswai nak guna nama diorg.







Arthur Pendragon (Merlin): Bakal Raja Camelot yang acapkali bertarung memakai baju besi dan menggunakan pedang
- kurang sesuai utk guna nama beliau sbb tak sezaman dengan aku.. huhu





Lee Mong Ryong (Delightful Girl Chun Hyang): Jejaka yang sangat bergaya, anak org kaya, tapi jatuh cinta pada seorang gadis miskin dan sanggup buat ape saje utk gadis tersebut.
- pada mulenye nak guna gak name ni.. tapi name dia terlalu "Korean"..


Tu je lah kot sebab aku guna nama tu sebagai nama pena aku.. mungkin akan aku tukar kepada nama yang lebih romantis.. ya a aw!



4 comments:

Anonymous Devil said...

ko ade x cite tu? bg ar aku. nk nagis n jiwang cm ko gk. hahahaha.

Azan said...

haha.. ade, tapi takde subtitle ar.. ko kene amik kelas korea 2 tahun dulu ar kot baru bleh tgk.. hahahaha..

Princess Hidayah said...

sweet nye entry kali nie...hehhe...chiaki senpai!!!!...nodame memang gile2 ...tapi nodame gilakan chiaki senpai..hahahha....

jejakapukultiga adalah seorang jejaka yg jujur n setia...bila dia cintakan org tue dia sanggup buat ape jer untuk gul tue....even dia cam sengal2 cket dia tetap cute..hope you will be just like him....

Azan said...

yg kat 2nd paragraph tu u ckp pasal i kew? blushing lah.. ngeee~
;p