Thursday, October 21, 2010

Berita gumbira

Baru2 ni aku agak kelam kabut sket, tak berkesempatan pun nak mengarang blog sendiri sebab tak larat menaip dah.. Takat dok selak2 blog orang je larat.. Ni gara2 banyak jurnal nak disummarizekan untuk 2bijik projek dan satu dissertation.. Lecturer ada yang cakap tak kisah copy paste asalkan ada sertakan citation tersebut dari mana kita amik, ada plak lecturer yang takmo ayat sama langsung, pening kepala nak ubah suai atau lebih tepat downgrade ayat2 orang bijak pandai jadi sengal2 sket tahap aku.. tu yang buat penat jari menaip tu..

Dayah asyik demam je semenjak dua menjak ni.. kena lak dapat laki suka ngusik, bila kaki lenguh, dikatanya sebab bawak beban lebih dalam perut tu.. bila sakit perut, dikatanya budak tu dah mula menendang.. dah la demam, lagi penat dok melayan kerenah aku yg lagi suke mengusik..

Tapi hari selasa lepas dia dah sakit kepala sangat2, risau gak aku.. kitaorg pun nekad la nak check kehamilan, mane la tau tup2 ade rezeki.. pkol 10.30malam kluar rumah nak cari pregnancy test (lewat bebeno pun).. ade farmasi kat rumah masih bukak malam tu, tapi segan plak nak beli sebab baru je beli beberapa hari sebelumnya (result negatif time tu).. malam tu aku suruh dayah beli, dayah suruh aku beli, masing2 malu2 kucin takut akak tu cam muka kitaorg.. udahnye cari farmasi lain, semua tutup.. tu la die, yg dikejar tak dapat, yg dikendong berciciran..

Keesokan awal pagi aku capai kunci motor, rempit ke farmasi tu balik, selamba bomba tanpa rasa malu dah, aku angkat alat pregnancy test, ada dua jenis, aku siap tanya akak kaunter tu, alat mana yang lagi bagus antara harga RM8 ngan RM6 tu.. akak tu cakap bezanye saiz je.. aku pun angkut je la RM6, aku ngan dayah bukannye rabun teruk sangat sampai tak boleh nampak indicator tu (beza RM2 tu boleh beli air soya 1liter kot)..

Sekali check, positif!! Terus check kat klinik, keputusannya sama, positif!! Alhamdulillah, aku bakal bergelar ayah.. Semoga semuanya berjalan lancar.. Amin.

12 comments:

ajezahmad said...

wah, rezeki2. alhamdulillah. congratz2!

Azan said...

Alhamdulillah rezeki ;) .. terima kasih aziz..

Azmir said...

wah best2. anak yg ni ke nak letak nama aku. hehehehe. ni aku bg beberapa cadangan nama anak:

a) Mohd Ninja
b) Mohd Bioreaktor
c) Uzumaki Naruto

aku vote yang no 3 nih. mmg aku ingat sampai bila2. hahahaha

Azmir said...

kalo nama anak perempuan lak letak nama Nora Danish ye <---sgt best. anyway tahniah weh.

Azan said...

haha ape kejadah, (a) dgn (c) tu dah japanese sangat kot utk anak kpd lelaki javanese.. (b) tu lagi sesuai utk anak ko nanti, bioreactor expert..

ko ni gender bias btol, nama anak laki tak hengat ko sajes, yg pompuan gile gelemer.. haha..

btw, thanks mir..

Princess Hidayah said...

sejak ada baby nie, hubby selalu ngaji Quran ...memalam time nak tido letak laptop pasang surah Yusof....best2...hhihi..pastue leh buli hubby suh amek air selalu ngeh.... jadi papa yg baik k...

Azmir said...

haaa dayah. time ni la kau pow azan makanan mahal cukup2. sori zan , aku sokong dayah sekarang nih. haha

Princess Hidayah said...

tima kasih mir...memang dah pow tapi baru cket...pasnie pow banyak2...ngeh...

ragina said...

wahhhh.. congrats. nak jadi bapak dah ko zan. hebat! :)

Azan said...

ciss mir, kita dah berkawan bertahun2, ko membelot ye.. huhu..

alaaa.. mrs dayah nak pow ape la sangat.. diet jer, makan sket2 je, takkan nak ckp mengidam baju2 kot.. amboi..

thank you ragina.. haha jadi bapak dah aku ye.. tak sangka gitu hebat la plak..

meL appLesTeeN said...

woitt!! congrats!!!

Azan said...

yo.. thank you mel..