Saturday, May 1, 2010

Anak yang ke 24

Umurku baru pertengahan 20-an, jumlah anak buah pun dah pertengahan 20-an. Aku mula ada anak buah 17 tahun yang lepas, bermakna dalam 17 tahun sahaja ahli keluarga aku berkembang dengan pesat. Tu tak kire jumlah ahli yang bertambah dengan cara perkahwinan plak. Tahun ni tambah dua orang menantu dalam keluargaku, aku bakal membawa menantu yang ke-8, adik aku bakal membawa menantu yang ke-9. Nanti nak lumba dengan adik aku, sape bleh dapatkan yang ke-25.. hohoho..

Bakal menantu yang ke-8 datang semalam nak melawat keluarga aku yang baru tambah ahli. Satu peristiwa agak aneh berlaku. Haris Ukhail (salah sorang anak buah yg baru genap umur 2 tahun) yang selalunye bad mood tetibe baik plak dengan Dayah. Mulenye malu kucin, lepas aku suruh dia salam bakal aunty dia, bukan main over lagi, kecik lagi dah menggatal yer. Haih, nak mengurat buah hati uncle ke? Well like uncle like nephew. Mempunyai taste yang sama pada wanita.. hahaha..

Sebelum ni plak Dayah pernah menarik perhatian budak yang sebaya ngan Haris, anak member aku. Sampai tahap nak Dayah dukung, taknak mak dia dukung. Haih.. Firaz ngan Haris ni same je. Gatal ngan aunty Dayah ek.. Takleh-takleh, ini aunty, uncle yang punyaaaaa~!

Dalam beberapa hari ni, agak penuh rumah ni dengan kanak-kanak, tapi masing-masing buat hal sendiri je, tapi bagus lah jugak. Kalau buat hal sama-sama, bayangkan la kalau sama-sama menangis.. Haru biru~

4 comments:

Princess Hidayah said...

biasala cik dayah mempunyai aura kemesraan terhadap kanak2 ..muahahha...alah cik ajan pun terpikat apatah lagi kanak2 ..muahahahah

Azan said...

eleh, like fiance like fiancee.. dua2 disukai kanak2.. wek, nak menang gak.. ;p

Anonymous Devil said...

hahaha. cam syial.

Azan said...

huhu.. lan dengki sebab tak digemari kanak2..