Friday, May 14, 2010

TV

Aku dah start cuti ni mati kutu nak buat apa kat rumah.. asyik2 main internet, main game, tgk tv.. ada lagi dekat 2 bulan untuk aku bercuti.. (sembang macam sebelum ni jarang cuti je, padahal seminggu kelas 2 hari je)..

Baru2 ni tetiap malam layan drama adamaya, lepas abis adamaya sambung plak tgk diari af gara2 ada ramai peminat Shahir kat umah nih..
Drama Adamaya baru je habis.. aku layan gitu2 je citer ni.. dah boleh expect ending awal2 lagi sebab aku dah banyak kali layan drama korea pasal kawen2 kontrak atau kawen paksa nih...

Antara sebab kenapa aku rasa citer ni kurang best.. hidup Adam sangat sempurna, anak orang kaya, kahwin dengan anak orang kaya gak.. sangat baik dan lemah lembut.. tak ada cacat serba serbi.. bagi wanita, beliau adalah lelaki idaman.. bagi lelaki pula, beliau adalah watak khayalan (dengan nada dengki)..

Cerita ni pun banyak plot2 yang sangat lemah.. watak seperti perempuan tua kaya yang kahwin dengan shahrom dan mantan gigolonya tidak perlu diwujudkan pun.. buat aku geli je tengok lelaki psiko yang obses terhadap sorang pompuan tua kaya..

Latar masa cerita ni pun kelam kabut, sedar2 je tetibe dah 5 tahun.. lepas 5 tahun tu ler baru Dani sibuk kejar Maya balik... dan lepas 5 tahun tu jugak gigolo tu kejar pompuan tua tu balik.. suratan atau kebetulan?
5 tahun tu panjang masanya tu.. aku bleh habiskan degree dalam masa 4 tahun.. insyaAllah dalam 5 tahun juga aku mampu menjunjung PhD.. Amin..

Aku tak tau kenapa watak yang aku paling tak suka adalah Shahrom.. nak kawen ngan Sarah dalam masa yg singkat lepas kemangkatan isteri tuanya yang kaya.. kejap benar dia bersedih, dah dapat cari pengganti.. bagaikan isteri lama die tak wujud je.. sebab tu aku rasa lebih elok watak tu tak dicipta je terus..

Yang paling smart, punye lah lama Sarah ngan Shahrom prepare nak kawen, Mika sempat kahwin dulu dengan Jasmin.. Seminggu lepas Mika kahwin, kad kahwin Sarah baru siap.. walaoweh, prepare bukan main lagi.. Mika rilek je dah siap pergi honeymoon kat Langkawi.. niceeee... Mika mmg watak fevret!

Ok lah citer ni keseluruhannye.. dengan adanya citer ni ade benda gak aku nak buat tetiap petang.. pasni tak tau nak buat ape.. harap2 drama lepas ni sedap ditonton..

p/s: lakonan lisa sangat2 kaku.. aku risau tgk die mcm nak pitam je tiap kali menangis.. mmg dia patut buat gaya nak pitam atau tu gaya die nangis?

0 comments: