Sunday, May 30, 2010

Erk.. sebulan lagi weh!

Ari ni dah 30 May, esok 31 May.. Selasa dah masuk June.. Erk, tak lame je lagi aku bakal menamatkan gelaran bujang ni.. Kawan2 dok tanye, "hang tak nerves ke hari dah dekat?"
Aku dok pikir, perlu ke nerves? Buat masa ni excited.. Sape tak excited nak kawen weh? Bongkak sungguh aku ni, tengok ler nanti bile berdepan dengan tok kadi, jangan melekat bibir2 aku ni masa nak kabul sudah..

Masa aku kerja kat klinik, akak2 klinik dok cakap, "nanti hang kawen, hang akan rasa menyesal tak kawen awal2".. Peh, sungguh mendalam kata2 motivasi mereka sehingga membuatkan aku makin tidak sabar nak kahwin.. Sabar2, jangan gelojoh..

Sekarang agak sibuk gak ler nak finalize persiapan kawen.. Dayah tengah nak cari flower girls.. selalunye flower girls ni dua orang.. Selalunye dalam majlis macam ni kalau kat belah famili aku, ade dua orang calon anak buah perempuan aku yang sebaya selalu jadi flower girls, Syasya Nadirah dan Alya Nabilah.. La ni sorang baru berangkat pergi ke hujung dunia, nun di Amerika.. Kena la cari orang lain, Alya tu dengan orang lain tak ngam kot.. Budak berdua tu macam kembar je walaupun tak seiras..

Satu lagi, kami sedang bingung.. Mahu menyewa atau tinggal di rumah parent beliau.. banyak menjurus kepada menyewa diluar.. Antara sebab
2nye, korang pegi ler kursus kawen, nanti ade ler dia ceritakan pengalaman2 merpati dua sejoli yang tinggal kat rumah mertua.. tak payah cerita tinggal bersama ler, untuk beberapa hari pertama pun dah macam2 cerita mereka nih.. nasib baik aku tak berapa faham lawak ehem2 yang diorg buat.. haih, susah betul jadi orang yang innocent bersih murni ni..

Cakap pasal kursus kawen, aku rasa penceramah2 kat situ jauh lagi dasyat dari calon2 raja lawak... serius beb! kalau hati gundah gulana dan mahukan bahan jenaka yang kaw2 lawak gila, aku nasihatkan pergi kursus kawen.. kalau boleh dengan pasangan, kalau sorang2 jadi bahan ler nanti..

Ok ar, ingat nak praktis lafaz kabul dulu(semangat gile, lagi sebulan beb ;p).. chiow..

10 comments:

Princess Hidayah said...

agak kelakar ayat innocent suci murni ...huh suci murni sungguh sehinggakan encik azan ketawa sampai nak pecah perut....tak paham konon lawak ehem2...ngeh..
tue lah pening pala nie nak sewa ke tak nie....abg pk la dulu..kalau leh tanya yg bepengalaman k...

Azan said...

haha.. kite gelak sebab tgk die gelak kuat2.. amboi2.. bukan main lagi ek..

okie, kite decide sama2 yer.. tanya pendapat org ramai dulu..

Girl said...

ehem2! saya tunggu kad jemputan nih...mana nya tuan azan dan puan hidayah? hee~

Azan said...

hehe.. kad on the way.. proses penyebaran baru hendak bermula.. kad cik husna bakal dikirim oleh puan hidayah.. dayah dah start tulis nama2 kat kad.. ;)

beautiful.disgrace said...

poyos! bile nak distribute kad? lepak nz la, mau?

Azan said...

hoho.. sudah mula sebar kad..
cantek gak kalau lepak nz alang2 nak edar kad...

Anonymous Devil said...

uish. siyes? sebulan lg? dem. slmt aku dh reti bwk kete. haha. leh ar pg.

Azan said...

reti bawak kete.. tapi dah ade kete ke belom? awat tak pernah citer pun? meh bawak aku pi jalan2..

Anonymous Devil said...

kete xde ar. duit mkn pn xde nk ade kete plak. mati ar aku. haha.

Azan said...

huhu, agak2 ar takde duit mkn.. takpe2.. meh makan kat dewan komuniti taman koperasi polis fasa 2 pada 11 july dan dekat rumah aku 19 sept.. hahaha