Wednesday, August 11, 2010

Puasa pertama

Alhamdulillah, aku berjaya menahan nafsu pada hari pertama.. nafsu makan sume la, bukan nafsu tu jer.. takde mende lain nak pikir la tu..

Ini hari pertama aku berpuasa di bulan Ramadhan dgn isteri.. kalo puasa, dah beberapa kali dah, dok folo dia ganti pose last2 minute, bagi support sahur ngan berbuka sama2.. nasib baik dayah sempat setelkan pose die..

Ari tu dayah dok tanye mak aku, famili aku selalu sahur ngan berbuka makan ape..
Kalau dalam famili aku, sahur makan nasi putih berlauk, berbuka amat jarang makan nasi, nak merasa mende lain plak, baru ade feel puasa ni seronok sket..

Lepas dengar mak aku citer, die dok risau plak aku ni tak ngam ngan menu sahur n berbuka famili dia.. Famili dia berbuka makan nasi, sahur selalu makan nasi goreng atau gorengan2 lain.. terbalik la plak..
Alaaa.. bab makan ni aku takde nak risau mane pun.. campak ler aku kat pelusuk mana asalkan ade makanan yg sedap2, aku telan aje.. yg halal saje yer..

Time kat hostel dulu aku boleh je telan maggi kari dengan telur buat sahur, berbuka pun makan mende sama... tenang je.. siap boleh maintain slim lagi.. skrg ni plak dah besar sket, ukur lilit pinggang naik 2 inci menandakan aku sedang hidup bahagiaaa..

kamon, ini waktunya utk aku kembali fit seperti dulu..

6 packs dalam masa sebulan!

err 4 je dulu kot.. aja aja fighting!!

4 comments:

Princess Hidayah said...

ukur lilit hubby bukan nek 2 inci tapi 4 inci kan?? kan??? hihhihi....hunny dah buat jadual ketat tuk hubby..sebelum nie hubby asik duk men fesbuk jer...sebab tue badan nek....pas makan fesbuk, balik umah jer fesbuk...bukak laptop jer fesbuk ...celik matA FESBUK!!!!.sumer fesbuk jer....camner badan tak nek.....asik baring aje.....jadi sebelum hubby nak bukak fesbuk pastikan pumping 100x dulu baru leh bukak laptop....makanan pun kena jaga ,,,,tak leh makan benda begoreng sgt....hihihi...sebab hubby asik meyalahkan hunny jer atas kenaikan berat badan hubby maka diet ketat nie hunny kenakan....hahahahahha.......=)

Azan said...

mak aih.. die punye komen je dah sama panjang ngan kite punye entry..
mane bukak fb kerap sgt dah skrg.. time tak main fb plak die yg suruh tlg checkkan fb die.. lagi le berganda masa bukak fb.. :(

Azmir said...

haaa...en azan dan cik dayah. nanti buat la makan2 untuk buka puasa. dah siap tepon la terus aku dtg. hahahahaha

Azan said...

takleh mir.. dayah cakap routine diet kat atas tu dia nak suruh ko wat gak.. haha.. padah muke kite, sape suruh terlebih berat..