Saturday, August 14, 2010

Time to die...t

Hari ni masuk hari keempat puasa.. Time puasa ni entah kenapa aku rasa mengantuk lain macam je pagi2.. Tiap pagi dayah suruh aku kejut pukul 4pagi, memang tiap kali pkol 4pagi aku akan automatik bangun sejenak mendengar alarm berbunyi, siap rasa segar pulak tu.. Tapi elok je lepas aku kejut Dayah bangun, aku hilang kesedaran diri, pkol 5pagi baru Dayah kejut aku balik sahur.. Lepas subuh, rebah bangun dalam pkol 9-10pagi.. Nasib baik le kitaorang tak kerja, kalo kerja, berapa kali dah kena sound dengan bos kot..

Macam mana la nak diet kalo tahan lapar, tapi aku tidur dah macam ular berhibernasi lepas telan seekor kambing dewasa.. Risau dah aku..

Semalam hari jumaat aku rasa mengantuk paling dasyat takat ni, pkol 10.30pagi baru segar bugar bangun tidur lepas subuh.. Dayah dah pegi uia dah time tu wat labwork dia.. Dalam pkol 11 aku baru nak mandi, lepas mandi aku tertengok badan aku kat cermin..

Dalam hati, "Tegap gak mamat ni, rasanya dulu gemuk, nanti Dayah balik aku nak cakap yang aku dah tak gemuk"..

Petang tu lepas aku balik dari solat Jumaat, Dayah pun balik rumah.. Dia pulang dengan berita baik..


Dayah: Abg, syg nak citer sket, tapi abg jgn perasan ek


Aku: Ape die? citer lah, abg tak perasan


Dayah: Ada kawan syg kat lab cakap abang ni "rare". Jarang ada lelaki Melayu yang tinggi with well-built body, lengan sasa macam abang.


Aku: .... (Cube menahan diri dari perasan)


Aku sambung: Abang baru nak cakap pasal tu kat syg.. (Percubaan untuk menahan diri dari perasan gagal dengan cemerlang)


Ok, aku nak sambung tekan tubi 200kali..

5 comments:

Princess Hidayah said...

huh time syg sekolah time tue la abg rasa ngantuk ajak tido sesama....time abg sekolah tak mo tido pulak bila syg ajak...huh...pasnie time syg sekolah tak mo tido even abg ajak....ngajuk...

eeeee....perasan ..GEDIKSNYER muahaha.nyesal syg citer ...tak tekan tubi pun ..abg duk tgk laptop jer tadi......

ajezahmad said...

berangan jer keje ko ek.

Azan said...

dayah: hahaha.. pagi tadi sape plak ek yg tido tak bangun2? euw.. ckp org, die pun same jek

aziz: dari mimpi boleh menjadi realiti.. jgn terkejut tgk aku makin taf nanti.. haha..

Anonymous Devil said...

hahaha! ni mmg cilake tahap dewe pnye memuji diri nih. hahaha. dem u.

Azan said...

hahaha.. nak wat camne lan.. ingat nak angkat bakul sket2 je, tapi terlambung2 plak.. hahaha..