Sunday, June 27, 2010

Pecah tabung

Petang tadi aku ngan Dayah pecahkan tabung kitaorg.. melambak duit syiling, aku dok angkut pakai beg pun rasa macam nak tertanggal bahu aku yang lebar ni.. Dayah tetibe rajin nak menabung lepas ternampak ada jual tabung di kedai DIY kat JJ AU.. aku terus belikan tabung untuk dia bagi menggalakkan amalan menabung dari kecil.. haha

Pening gak kepala dok kira-kira duit syiling.. yang limaposen boley tahan lagi, sampai part 10 sen dah penin, kecik sangat, dan sangat banyak.. yang 5 sen, kire halal je lah, apakan lagi yang satu sen, dah tak ade nilai dah, sian die..

Dayah cakap dia nak menabung untuk beli sofa, kalau ade duit lebih, beli tv, pastu meja makan, pastu kete bmw.. baguih dia nih, impian memang menarik tertarik hati aku.. kalau Dayah beli kete bmw, mesti aku yang akan bawak.. yay!.. berapa tan duit syiling agaknye boleh dapat bmw ye?

5 comments:

ajezahmad said...

besar mana tabung ko tuh? kalo tabung kecik, pastuh nak beli BMW, sampai kiamat x dapat. :p

BTW, aku xleh nak linkkan blog ko dlm blog list aku. xdapat detect kejadah apernyer ntah. jgn sentap ek.

Azan said...

kalau tabung aku full ngan duit syiling boleh dapat dalam rm200.. tak sempat dapat BWM sebelum kiamat ek? kalau gitu kena start simpan duit kertas dalam tabung lah kot..
aku tetap dengan slogan, sikit-sikit lama-lama jadi bukit (iklan bank galak menabung zaman bila ntah ade ckp mende ni)..

haha.. takde hal, i tak sentap..

Princess Hidayah said...

kenala manabung dari kecik supaya dapat capai impian beli bmw...tapi sekarang nie impian beli tv lcd....muahahha..

azizzzz nak hadiah kawin tv lcd atau peti es tau......hahahhaha....

Azan said...

thanks dayah sebab menyampaikan hajat di hati.. aziz, please take note.. hahaha..

ajezahmad said...

hoho. aku kat downside of my life skrg. so, hadiah yg aku leh bagi hanyalah sekadar ucapan tahniah utk korg. haha!