Saturday, December 19, 2009

Selamat Tahun Baru Hijrah

Dah masuk 1431H, aku nak tetapkan banyak azam. Fokus azam tahun baru ini adalah untuk menamatkan zaman bujang aku, belajar bersungguh2 dan kerja bersungguh2.

Kalau ikutkan masihi, 2010 umurku bakal menjejak 26 tahun, manakala menuruh kalendar hijrah 1431H pulak membawa makna umurku bakal menjejak 27 tahun kerna aku lahir pada 1404H. Maka betullah targetku utk kahwin pada umur 27thn ;).
Si dia pula target kahwin umur 25 tahun (yg ni bagi dia ikut kalendar masihi lah, kalau ikut kalendar hijrah, tahun 1430 kot dia umur 25, dah lepas dah).

Hari ini hari pertunangan adik aku, alangkah indahnya kalau hari ni lah hari pertunangan aku. Langkah bendul die yer. Takpe2, aku akan pastikan aku kahwin dulu dari dia. Rasa macam nak booking dewan esok jugak. Mana boleh kena potong!

0 comments: