Tuesday, January 19, 2010

Baru pukul 10mlm!!?

Hari ni tak tahu kenapa, aku rasa sangat2 penat. Balik rumah je, lepas maghrib terus pengsan. Aku pesan kat sang puteri supaya kejutkan aku pukul 11mlm, sekali member spoil la pulak telepon aku tatkala aku sedang khusyuk dibuai mimpi pada pukul 10mlm. Adoi, terus hilang mengantuk, aku selalu kalau terkejut memang hilang terus ngantuk..

Member sekolah aku yang call tadi, dlm seimbas aku terkenangkan memori indah ketika bergelar pelajar sekolah menengah yang cumil. Lain kalilah aku cerita detik2 indahku, kalau cerita malam ni, boleh jadi cerpen. Aku pun baru je bangun tidur nih, dah nak kena karang cerita pendek, karang melalut, orang lain yang pening baca.

Weekend lepas pulak member sekolah aku yang lain ada contact. Member yang ni memang bikin hati gua (gaya mat rempit emo plak) panas. Cakap nak jumpa, tapi asyik tak jadi je. Tak jadi tu satu hal, paling bikin gua panas sabtu lepas. Gua baru je plan nak pegi JJ setiawangsa nak jalan2 dengan sang puteri, tetibe dpt sms dari kawan ni
"weh, aku kat ikea ni, jom lepak"

Gua pun call ler mamat ni ketika gua on the way ke JJ
"aku okay je kalau nak jumpa, aku datang ke ikea"
"okay2, boleh tak ko datang umah aku kat bukit jalil, aku pun dah nak balik ni"
"huh? dah tu ko ajak aku pegi ikea ni wat ape? aku takleh kuar lama2 ahad aku kelas"
"okay, jumpa kat ikea jap la kalau gitu"

Gua pun lantas memecut ke ikea dari gombak (sampai lepas 50minit), parking dia, mak aih, padat betul malam sabtu.
Elok je gua park kereta (lepas 10minit mencari), gua call mamat nih
"aku dah sampai, ko kat mane?"
"aku dah balik"
"ko serius ke ni?"
"ha'ah, aku on the way balik bukit jalil"
"laaaa... buat ape aku datang sini!??"
"aku ingatkan ko memang nak datang ikea"

Time tu gua dah panas darah, menggelegak dah nih, ade pulak lu pikir gitu, nasib baik 'dia' tenangkan gua, "sabar2~~".. udahnye gua lepak sejam, lepas tu balik. Gua tak reti nak buat ape kat the curve tu selain tgk wayang. Gua pun malas la nak emo2, kalau emo2 pi jual beger ar (ni budak mahallah uthman uia je paham)..

Tetibe rasa mengantuk balik.. kini jam pukul 11mlm.. ingat tadi nak tidur sampai pukul 3pagi.. nak cuba baring kejap, cuba tidur.. jomm!! ZzzZzzZzz..

0 comments: